Hoogaars Tholense 12.25 "BANJAARD (NZ1)"

1932 Restauratie 2005/2010, NL, 12.25 x 4.00 x 0.85 m.
Bouwmateriaal: Hout.
Motor: Beta Marine 50 pk
5 slaapplaatsen
Vraagprijs € 98.500
Volgens vele de mooiste Hoogaars die er nu nog vaart. Uniek schip met rijke historie.
Perfecte staat van onderhoud en prettig om mee te varen.

Maten
Lengte12.25 m.
Lengte over alles13.50 m.
Breedte4.00 m.
Diepgang0.85 / 0.85 m.
Doorvaarthoogte13.85 meter
Waterverplaatsing11 ton
 
Algemeen
Aangehangen roerJa, ophaalbaar
Aantal zitplaatsen buiten / kuip10
Bouwnummer schipNZ1
Doorvaarthoogte met mast13.85 meter
DroogvallenJa
GangboordenJa
HelmhoutJa
Interieur materiaalIroko, teak en mahonie
Ontwerper schipDuyvendijk Tholen
Ophaalbaar roerJa
Ramen lijsten materiaalMessing patrijspoorten, waarvan 4 stuks open kunnen
Vorm schipPlatbodem
Waterverplaatsing11 ton
Werf schipDuyvendijk Tholen
Zelflozende kuipJa
ZwaardenJa
OverigRegister varend monument nummer 2530 en VSRP nummer 165. Extra documentatie op: www.hoogaars.nl/documenten/consent/2011-06.pdf
 
Interieur
Aantal zitplaatsen binnenMeer dan 8
BinnenverlichtingJa
CDJa
DoucheBuitendouche in de kuip
GeluidsinstallatieJa, met cd en mp3
LangsbankJa
RadioJa
Radio + CDJa
StofferingJa
ToiletJabsco ( 2013 )
VerwarmingDiesel kachel
Watertank 1 inhoud150 liter
Watertank 1 materiaalRvs
Watertank 2 inhoud150 liter
Watertank 2 materiaalRvs
BijzonderhedenBanjaard is in 2005 geheel ingedeeld en opnieuw van interieur voorzien.
 
Kombuis
KoelkastIsotherm Grayline 85 liter ( 2012 )
Kooktoestel aantal pitten3
VriesvakJa
WasbakJa
Water koudJa
Water warmJa
Waterboiler40 liter op motor en walstroom
WaterdruksysteemJa electrisch
 
Slaapplaatsen
Hutten1
Slaapplaatsen vast2
Slaapplaatsen flexibel3
Slaapplaatsen lengteMeer dan 2.00 meter
 
Motor
Aantal motoren1
Bouwjaar2005
BouwnummerBV2208
Cilinders4
DraaiurenCa 1250 uren
GereedschapJa
Inhoud brandstoftank 1110 liter
Inhoud brandstoftank 2110 liter
Keerkoppeling hydraulischJa
Kruissnelheid5 knopen
Materiaal brandstoftank 1Rvs
Materiaal brandstoftank 2Rvs
Maximumsnelheid6 knopen
MotormerkBeta Marine
Reserveonderdelen verkrijgbaarJa
SchroefasRvs - watergesmeerd
TankmeterJa
TemperatuurmeterJa
ToerentellerJa
Verbruik3 lt/uur
Vermogen PK50 pk
BijzonderhedenOliedrukmeter,voltmeter en amperemeter
 
Elektrische installatie
Accu 1: vermogen+leeftijd110 ah ( 2010 )
Accu 2: vermogen+leeftijd110 ah ( 2010 )
AcculaderMastervolt IVO smart 12/25 300 compact ( 2005 )
DynamoJa
Stopcontacten 12VJa
Stopcontacten 220VJa
VoltmeterJa
WalstroomJa
WalstroomkabelJa
 
Tuigage
Aantal masten1
BoegsprietKluiverboom
Boegspriet materiaalHouten kluiverboom
FokJa
Fok materiaal, leeftijd en m²Dacron 2009 20,4 m2
GrootzeilJa
Grootzeil reefsysteemJa
Grootzeil materiaal, leeftijd en m²Dacron 2009 44 m2
Grootzeil huikJa
HalfwinderJa
Halfwinder materiaal, leeftijd en m²Ca 80 m2 - goede staat - North Sails
Kleur zeilenDacron ecru kleur
KluiverJa
Kluiver materiaal, leeftijd en m²Dacron - ca. 7 m2 - North Sails
KuiptentZomer ( kuip) tent 2016
Lieren2x zelftailing en 2x zwaardlieren
Materiaal mastHout
Materiaal giekHout
Materiaal rondhoutenHout
Materiaal verstagingRvs
Materiaal zeilenDacron
SchotenJa
Type tuigageGaffel - boeiertuigage
VallenJa
VerstagingRvs
ZomertentKuiptent
 
Navigatie en Electronica
AtisJa
MarifoonSimrad RS81
NavigatieverlichtingMessing ( Led ) anker en driekleurenlicht
RadioJa - Sony
 
Uitrusting
Anker 1Ja
Anker 1 type, gewichtStokanker 25 kilo
Douche aan dekJa
LandvastenJa
StootwillenJa
WinterkleedJa.
ZwemtrapTouwladder met hardhouten planken
BijzonderhedenSterke ankerlier van Strikwerda lieren
 
Veiligheid
AfsluitersJa
BoordverlichtingJa
GasbunJa
 
Logboek schip
Facturen onderhoudJa
GebruikershandleidingJa
Gebruiksaanwijzingen apparatuurJa
Land van herkomstNL
MotorhandleidingJa
Oorspronkelijk gebruikVisserij en na verbouw tot jacht particulier gebruik
Varend monumentJa
 
Verf & vlak
Verfsysteem onderwaterschipInterspeed International 1 comp.
Wanneer aangebracht2016
Verfsysteem rompBlanke lak
Verfsysteem opbouwBlanke lak
Verfsysteem rondhouten / zwaardenBlanke lak
BijzonderhedenRestauratie van 2005 tot 2010 uitgevoerd bij erkende scheepsbouw/restauratiewerven Van der Meulen in Sneek en Peter Schouten in Kortenhoef